Saturday, February 19, 2011

Pengurus KBH ditengking

Posted on 9:01 PM by ASPIRASI UKM


18 FEB, Kolej Burhanuddin Helmi UKM-Berlaku kekecohan seketika semalam dihadapan foyer KBH apabila pengurus kolej ditengking oleh seorang mahasiswa penyokong Gabungan Mahasiswa UKM(GMUKM). Hal ini berlaku apabila tindakan seorang mahasiswa penyokong GMUKM merekod video rakaman perbualannya dengan pengurus KBH menggunakan telefon bimbit. Pengurus tersebut telah merampas telefon bimbit yang telah digunakan mahasiswa daripada GMUKM kerana merasakan urusan 'privasi'nya diganggu. Selepas telefon bimbitnya dirampas, mahasiswa tersebut terus menengking pengurus itu dengan nada suara yang tinggi seolah-olah menunjukkan dirinya tidak bersalah. Malah ayat yang dikeluarkan daripada mulut mahasiswa itu sangat tidak menunjukkan sebagai seorang mahasiswa UKM. 


"Hormatlah orang sikit, akak tu dah tua", begitulah ayat yang dikeluarkan oleh mahasiswa itu. Anda fikir-fikirkanlah terhadap ayat yang telah dikeluarkan mahasiswa tersebut. Anda semua lebih layak menilai.


"Mahasiswa Tunjang Aspirasi Universiti"

27 Response to "Pengurus KBH ditengking"

.
gravatar
Anonymous Says....

ok dua2 slh... ko xde kerja ke aspirasi oii... ni yg aku mls undi ko nii... asyik mjatuhkan org jer.. ish2... teruk2..

.
gravatar
Anonymous Says....

ni hal kecik la bro...isu kbh ni nak dibesar2kan...abis tu camne lak mase kat zaba..??felo@jaksa yg buat kecoh kat bdk2 gm...dak GM dtg elok2 ja..hebat sangat ke korg...kolej tu korg punye ke...mane demokrasi yg korg perjuang2 kan...nak masuk kolej tak bg..aku nak gak tau sape calon gmukm..aku dah naik nyampah ngan calon2 aspirasi...

.
gravatar
jenglot Says....

klu korang buat semua isu kecik korg panggil.... korang panggil mat2 moto dari luar datang jadi samseng pekik2 student power dengan menggunakan "takbir" sebagai alat mainan..xkira lagi korang ugut calon2 aspirasi semua lagi... memang korang nie golongan yang salah

.
gravatar
Anonymous Says....

pengurus kolej yang x brapa betul mmg patut kena tegur!pengurus kolej sepatutnya bersifat adik sbb dia berurusan dengan MANUSIA...klau rasa x dapat berlaku adil sila tukar masuk ke hutan...jika dia rasa x blh berlaku adil maknanay dia x layak jd pengurus bg manusia...lbh layak jd pengurus bg haiwan kat hutan 2!

.
gravatar
Anonymous Says....

"Hormatlah orang sikit, akak tu dah tua" nk tny,
adakah org muda shja perlu mghormati yg tua? bgaimana dgn yg tua? org muda ini x perlu dhormatikah? pesanan dr penaja: kalo nk org hormat kita, kta kne hormat org dulu.."MERAMPAS telefon bimbit" bgaimanakh perasaan anda bila hp drmpas oleh mak ayah, tu pn dh panas kan. ibubapa sndiri kot, hormat sket..
lg 1, adakah pihak yg mngatakan statement ini lebih muda? skiranya ya, tidak blaku penipuan dlm ayt ini. disitu tdpt unsur untuk mmberi kesedaran/peringatn pd pihak yg sblh sna(pengurus) agr yg TUA mnunjukkn teladan yg baik. bukn brklakuan bgini "MERAMPAS telefon bimbit"

.
gravatar
Anonymous Says....

ak xphm nape gm nk gak tegakkan benang yang basah???kalo parents korang yg kne agak2 korang wt ap???pndai2 pk la bro!!!!

.
gravatar
Anonymous Says....

sah2 lah yg komen kat atas sume ni GMUKM... nmpk sgt lah weyh bias die...
yg anony no.2 tuh ckp psal za'ba..
kalo dtng cre baek kami di za'ba akn smbut cre baek...
TAPI~!!! kalo dtng cre jahat + kurang ajar...
sindri mahu ingt lah...
jgn nk tgk salah org je.. salah sndri tuh tgk same...
korang dtng pkul 3-4 pagi than maki2 kami tuh hape?? berbudi sgt??
kalo kat KBH gune "Hormatlah orang sikit, akak tu dah tua",
kat za'ba lagi hebat...
"KEPALA BAPAK"...
haaaa~ berbudi kan GMUKM ni??
sindri pk lah yerw...

p/s: calon GMUKM ni biase2 saje.. PENYOKONG NYE je yg overrrrr~

.
gravatar
Anonymous Says....

hahahaha...bodo nye anony (komen no.5) nie....
dak² GM mmg bangang...keje nak merakam org ckp,pastu nak post buat fitnah...aku pernah la kene rakam ngan dak GM nie...

aku pernah deal ngan budak GM,2 org bercakap,3 org lelaki & 5 org perempuan BERTUDUNG LABUH yg tak tahu malu sibuk merakam perbualan..atas kepentingan ape nak rakam aku x tau...bile nak menipu,minta tunjuk balik rakaman,kata xde...nape x rakam sendiri...

adeh...GM nie aku tgk mcm pakai topeng je...berkopiah,bertudung labuh,tapi akhlak mcm org munafik...bertopengkan Islam,tapi dlm hati................

.
gravatar
Anonymous Says....

Dunia belaka nie....
Mati, masuk kubur belaka...
Takut kehilangan pangkat...
Inilah, penyakit umat akhir zaman...

.
gravatar
Anonymous Says....

ah dak2 KBH ni talam due muke belake...kalo kt blakang sikit kuat ngumpat akak pengurus asrama...munafik belake

.
gravatar
Anonymous Says....

budi bahasa tak selari dgn personaliti. merosakkan nama ISLAM!

.
gravatar
Anonymous Says....

haish, ini isu yg korang kecoh2kan?? mmg xde keje..GMUKM ke, ASPIRASI ke, same je...manifesto dua2 parti pn ntah pape..agk2nyer calon yg menang tahun lpas pn, x nmpak perubahan yg dieorng bwak

.
gravatar
Anonymous Says....

pape pun..GM dah menang..alhamdulillah...teruk aspirasi wat kat GM..akhirnye terbukti..Allah pasti bantu...aku nak ucap takziah kat PUTERI BALQIS yg sangat emo..hahahaha

.
gravatar
Anonymous Says....

pasti sebahagian pengetua2 kolej kediaman ukm terkejut dgn kptsn prk ukm mlm td..juga tdk ketinggalan jaksa2..kuda2 kolej2 akn terkejut besar..terutama jaksa kolej zaba', kajai, KKM, burhan, KDO, juga pd felo2 yg tlh di 'sistem' kn minda mrk..terima ksh di ats perlakuan dan layanan anda yg 'selama ini kpd calon lwn..trs kn usaha anda 'membrain wash' dan memomok-momok kan adk2 thn 1 dan 2, krn itu shj lah modal mrk utk mng dlm prk ukm..tetapi ingat perancagan allah itu lbh sempurna dr perancangan kamu.

.
gravatar
Anonymous Says....

tapi sayang...adik2 tahun satu dah bangkit..kami tahun satu dah tak takut lagi ngan kaki turut ni..suke sgt mengugut..haa..kan dah kalah..ahaha

.
gravatar
Anonymous Says....

memang la mati masuk kubur belake..tp aku takut klu masuk kubur ko duk sebelah dak2 GM ni..haha

.
gravatar
sayong Says....

cuba cerita pulak mcm mana cara pengurus KBH tu rampas tepon mahasiswa tu? apa bahasa yg dia guna? bgtau la skali baru org lain boleh nilai kes ni lebih jelas.

.
gravatar
Anonymous Says....

kbh tumbang kerana doa wehdah yg dilaungkan oleh pihak GM ukm...takbir...

.
gravatar
Anonymous Says....

Mungkin penyokong aspirasi lebih mengetahui tentang agama berbanding GM UKM yg majoriti Pengajian Islam..siap cakap orang munafik lagi..hang tu turun tak surau,aktiviti ikut tak syarak, pentadbiran elok ke tak,itu hang tak tgk kaa..mahasiswa bukan buta lo ni..

.
gravatar
Anonymous Says....

nak cakap papepun pase aspirasi cakap la..orang yang buat salah je yang akan marah2 ni..bukak hati tu ckit..jangan celik tapi tak nampak yang berlaku..orang yg tau pase dunia je yang tau aspirasi ni camne..yang terperap ni mg pandai cakap macam2..aspirasi ni bukannya technician, tukang paip or sebagainya da masalah je sok dah settle..mg kelakar la orang yang berfikiran cetek ni..

.
gravatar
Anonymous Says....

ah nme je fpi, tp xtw nk gne dakwah secara berhikmah...asyik dok ngutuk org je...i2 x btl ini xbtl..membetulkan nye x jugak..ckp je lebey...

.
gravatar
Anonymous Says....

Erm GM kebanyakan samseng... kelau kite tengok sejarah dia dulu sebelum naik. mcm2 dia maki2 hamun.. sekarang aspirasi nak tegakkan sesuatu yg benar. bukan mcm gm semua bertopeng. tu perempuan gm tu bukan betul. kate jaga aurat tp lupe.. .. huhuhuhu anti2

.
gravatar
Anonymous Says....

laaa.....korang gadoh2 ape citer ni weyh..hahah xkan setel la...ape yg pnting kita kne la tunjukkan hikmah dlam brdakwah xkira mane2 pun...n KETELUSAN dan KEJUJURAN spanjang mntadbir~ dan kita tgoklah skang kuasa mngundi di tngan mahasiswa..dah la...dua2 hebat...klo ALLAH nk kunci mulut u all bleh je..cume DIA tunggu usaha pringatan dari kalangn kita juga ....amcam? like3

.
gravatar
Anonymous Says....

ya Allah,kalau sampai munafik kan orang ni,awak tu ngaji tahap mana?Quran katam berapa kali?Berat Nanang.


.
gravatar
IBU PUSPITA Says....

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI