Wednesday, March 3, 2010

"AIR OH AIR"

Posted on 6:08 AM by ASPIRASI UKM

 

 Air merupakan keperluan asas bagi setiap manusia di atas muka bumi milik ALLAH s.wt. Ketiadaan air menyebabkan seseorang itu marah, sukar dikawal, tidak bertenaga dan lain-lain lagi.

Nampaknya masalah bekalan air terus berkumandang di kampus yang kita cintai, iaitu UKM. Kepada sahabat-sahabat, diharapkan dapat bersabar dengan permasalahan yang kita sedang alami sekarang.

PMUKM terus mencari jawapan bagi permasalahan ini. Pihak PMUKM telah meminta penjelasan Jabatan Pengurusan Pembangunan(JPP). Pihak JPP telah memberi jawapan berhubung masalah gangguan bekalan air. Punca bagi masalah ini adalah kerana pam air di tangki utama UKM telah berhentiberfungsi berikutan masalah gangguan elektrik. TNB telah memutuskan bekalan elektrik selama 1 hari pada 7 Mac 2010.

Apabila pam air telah berfungsi semula, akibat dari penggunaan yang maksimum, tangki utama tidak dapat membekalkan bekalan air yang secukupnya kepada semua kolej. Masalah ini dijangka selesai beberapa hari lagi. Diminta warga kampus bertenang dan bersabar dengan situasi ini. Sesungguhnya kehidupan ini penuh dengan ujian dan dugaan. Sekian.

No Response to ""AIR OH AIR""