Monday, March 8, 2010

PERSIDANGAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR KEBANGSAAN (MPPK) GEMPAR!!

Posted on 4:34 AM by ASPIRASI UKM

Kelmarin, 6 mac 2010,  hampir 23 orang anggota majlis perwakilan pelajar universiti kebangsaan malaysia. UKM telah berada di ESSET , Bangi bagi menghadiri persidangan pra mppk peringkat kebangsaan. persidangan ini adalah bertujuan mewujudkan jalinan mesra antara semua perwakilan mahasiswa ipta seluruh negara dan membentangkan kertas kerja usul untuk dibawa ke majlis perwakilan pelajar kebangsaan yang dijangka bersidang pada bulan mei nanti.

Apa yang menarik perhatian saya pada persidangan tersebut ialah apabila saudara yang dipertua mpp Universiti Malaysia Terengganu Mohd Firdaus bin Md. Said memperkenalkan ahli jawatankuasanya menyatakan bahawa tiada pro A atau pro M di UMT. keadaan ini menunjukan mahasiswa ukm telah ditipu oleh gabungan mahasiswa UKM (GMUKM) yang menyatakan pro M menang besar di UMT. jelaslah bahawa politik murahan yang diguna pakai oleh gmukm semakin hari semakin terbongkar dengan keangkuhan mereka takkala pilihanraya tempoh hari. keadaan ini menunjukkan mahasiswa ukm begitu senang ditipu oleh gmukm si penipu ini.

Sedarlah sahabat, rakan dan juga taulan jangan kita terus ditipu oleh si penipu ini. menggunakan prasarana kemahasiswaan sebagai medium mengapai politik murahan mereka. bangkitlah dari penipuan yang nyata ini rakan-rakan sebelum kita terus disogok dengan penipuan-penipuan lain.

Pro M melalui GMUKM perlu memohon maaf kepada semua pelajar dan mahasiswa UKM atas penipuan atau kesilapan mereka ini. jika mereka mendapat maklumat yang silap kami sedia memaafkan mereka namun jika memang mereka berniat untuk memperbudakkan pelajar UKM seharusnya mereka ini ditolak secara total oleh semua pelajar UKM melalui prk akan datang.

Saya tidak faham politik apa yang cuba dimainkan oleh gmukm ini yang sanggup menipu untuk mencapai matlamat politik mereka. disebalik kuda-kuda yang ditarik semasa perarakan penamaan calon tempoh hari yang dilekatkan dengan nama aspirasi, tetapi mereka sebaliknya mungkin menginginkan bahawa pelajar-pelajar ukm menjadi seperti kuda tersebut yang mudah mereka tarik dan pengaruhi dengan penipuan mereka sehingga menjadi seperti kuda yang tidak membantah.

Sedarlah sahabatku jangan mudah lupa lagi dengan penipuan ini. dan mungkin penipuan yang akan terus digunakan oleh gmukm bagi menarik undi kasihan dari mahasiswa.

Mahasiswa Tunjang Aspirasi Universiti.

No Response to "PERSIDANGAN MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR KEBANGSAAN (MPPK) GEMPAR!!"