Tuesday, January 25, 2011

ISU MAK CIK SALLY USAH DIPOLITIKKAN

Posted on 2:14 AM by ASPIRASI UKM



Mak cik Sally ataupun Mak cik Salmah merupakan pengusaha kedai yang telah berniaga di Kolej Ibrahim Yaakub selama 11 tahun. Namun baru-baru ini, Kolej Ibrahim Yaakub dikejutkan apabila kontrak Mak Cik Sally telah ditamaatkan.  

Penamatan kontrak tersebut telah menjadi isu utama. Isu ini menjadi semakin panas apabila NADI mengulas isu tersebut dengan mengatakan bahawa punca penamatan kontrak adalah disebabkan laoran yang dibuat oleh Aspirasi KIY mengatakan bahawa Kedai tersebut menjadi ”PORT’’ bagi GMUKM dan menyalurkan wang ke GMUKM. Tuduhan liar ini menunjukkan bahawa NADI UKM cuba untuk mempolitkkan isu tersebut.  Dalam hal ini dapat dilihat NADI UKM cuba untuk memburuk-burukkan pentadbiran kolej, Jaksa dan Kelab Aspirasi yang dikatakan berkomplot untuk mengusir Mak Cik Sally tanpa mengemukakan sebarang bukti yang sah. 

Dalam Hal ini, Aspirasi Menyeru agar Mahasiswa berfikir matang dengan tidak menerima apa sahaja yang dibawa berita yang dibawa bagi mengelakkan timbulnya Fitnah. Pihak Aspirasi juga bersimpati dengan penamatan kontrak mak cik saly dan berharap mak cik sally dapat meneruskan perniagaannya ditempat yang baru.

10 Response to "ISU MAK CIK SALLY USAH DIPOLITIKKAN"

.
gravatar
ahmad Says....

politik murahan oleh pihak2 tertentu..hanya memperkudakan makcik Sally dalam menanmpakkan mereka kononnya ambil berat..tp hanya cakap dan omongan kosong..tiada bukti sahih yg mereka boleh tampilkan utk memerangkap pihak lain..akhirnya diri sndri terperangkap..Salam Aspirasi;

.
gravatar
hamid Says....

mungkin jika anda tahu hal yang sebenarnya anda akan terkejut.. tapi tidak payahlah diperbesarkan kerana ianya bukan hanya mendatangkan malu kepada pembawa berita tetapi juga kepada mak cik sally.. harap mak cik tenang dah maju di tempat lain.

.
gravatar
penyokong makcik sally Says....

aspirasi, ko sembang lebatt. ko pun x keluarkn bukti, cakap nadi reka cerita. setakat sembang atas angin budak tadika pun boleh laaa weiiii.

.
gravatar
sokong makcik sally Says....

lawak la aspirasi ni,ayat pertama dalam perenggan akhir tu macam tak lengkap je,kalau taknak timbulkan fitnah, silalah kemuka bukti yang jelas dan terang kenapa makcik sally diberhentikan wahai aspirasi, kami pun nak tahu juga sebab-musabab makcik sally diberhenti kontrak...

ini tak, nak suruh mahasiswa berfikir matang, tapi tak keluarkan bukti pon....

.
gravatar
ahmad Says....

wahai sokong mak cik sally..
kt sini ko taw lak ckp nk bukti..tp dlm nadi ko xde lak nk komplen ape2...bila ktorg mnta dlm nadi, korg suh cri sndri kan..ko lg la nmpk xberfikir scara matang..ktorg ni pown beik gak..xnk aibkan mak cik sally sbb bnd2 mcm ni..

.
gravatar
neneksally Says....

korang tggu je bukti akan muncul,pihak asparasi bkan omong kosong

.
gravatar
mirul Says....

leh...yg sembang lebat kata pihak kolej ngn bdak aspirasi nk berhentikan mak cik sally apsal..korang kenal ka ngn mak cik sally tu..ntah2 x pernah tngok muka pon...tp bla dh tmat kontrak..sja nk wat isu knon2 nk tnjuk ambil berat psal dya...kami bdak KIY yg beli brang kat dya x kecoh2 pon..sb betul kontrak dya dh tamat..nk wat camna..

.
gravatar
Anonymous Says....

if sape y penah beli brg kat situ hg dia memg up..so ada kemungkinan sbb hg barang. jgn la bnd ni nak jadikan isu. Be rasional la..

.
gravatar
Anonymous Says....

org bodoh je yg politiikan isu tamat kontrak ni...sudah2 la..buat malu btol la segelintir budak2 ukm ni..kang cakap narrow minded mengamuk plk..huhh!