Monday, January 3, 2011

Takziah

Posted on 10:38 AM by ASPIRASI UKM

Salam Aspirasi

2 Januari 2011, Sabak Bernam : Seorang pelajar siswi, Norimanisah Binti Omar telah meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya semalam. Beliau yang merupakan seorang pelajar tahun 3 jurusan komunikasi maklumat (FSSK) dikatakan terlibat dalam perjalanan tersebut ketika dalam perjalanan pulang ke Universiti Kebangsaan Malaysia. Kami mengucapkan takziah kepada seisi keluarga dan teman-teman yang mengenali beliau.

Dari sudut pandang Aspirasi UKM, kami menganggap ini sebagai suatu yang merisaukan kerana bilangan kemalangan semakin menjadi-jadi pada sesi kali ini. Lebih membimbangkan lagi kemalangan yang berlaku melibatkan kehilangan nyawa.

Sehubungan dengan itu, Aspirasi UKM ingin mengingatkan kepada seluruh mahasiswa supaya berhati-hati ketika di jalan raya. Terutamanya kepada para penunggang dan pembonceng motosikal yang sangat terdedah kepada risiko terlibat dalam kemalangan. Kepada pelajar siswi, anda sangat dinasihatkan untuk berhati-hati kerana statistik kemalangan kebelakangan ini banyak disumbangkan oleh golongan siswi.

Akhir kata, Aspirasi UKM sekali lagi ingin menegaskan betapa pentingnya berhati-hati di jalan raya. Semoga insiden ini menjadi pengajaran buat semua. 

2 Response to "Takziah"

.
gravatar
PrincessDiaries Says....

innalillah........
semoga rohnya du cucuri rahmat...
kita yg msih hidup juga harus sentiasa mengingati mati....