Saturday, January 23, 2010

Posted on 12:01 AM by ASPIRASI UKM

Rabu, 21 Jan 2010- Pada jam 6 petang, bertempat di Dataran Perwira, Kolej Tun Hussein Onn, seramai lebih kurang 20 orang jentera Aspirasi UKM telah berkumpul bagi aktiviti riadah yang dianjurkan oleh Kelab Aspirasi Kolej Tun Hussein Onn.



Aktiviti ini bertujuan bagi merapatkan ukhuwah dalam kalangan Urusetia Aspirasi UKM yang akan bekerjasama dalam menghadapi Pilihanraya Kampus yang akan datang. Selain itu, ia turut mencerminkan kehidupan aktif jentera dalam kehidupan di kampus. Kehidupan di kampus perlu seimbang dari segi akademik dan jasmani serta rohani yang boleh melambangkan fleksibiliti mahasiswa/i Universiti Kebangsaan Malaysia.





Persiapan diri dalam menghadapi arus kehidupan yang penuh cabaran ini perlu dinilai dari segala aspek. Kekuatan mental dan fizikal amat penting bagi memastikan mahasiswa/i dapat meneruskan kehidupan di kampus yang hampir keseluruhannya perlu diatur sendiri gerak langkahnya.

10 Response to " "

.
gravatar
pemerhati Says....

Aik..macam pernah tengok je budak2 GM buat aktiviti ni..cilok ek??

.
gravatar
aku otai Says....

hahahaha..tah berape kerat je aku tgk. n then, aku ada nmpk berlaku kemalangan..bkn org langgar dia, tp dia (dak aspirasi berbasikal ni) yg langgar org.. kesian org yg kne langgar tu kne g pk lak. tula korang, len kali hati2 k. npe xsuruh HEP, wisma aman jaga keselamatan korang..kan senang nk dpt khidmat dpd diorg. bla..bla...
xpe2..aku faham 1st event camni kn?~
len kali tanya yang pakar eh..
GM da bese wat event ni.. ^_^

.
gravatar
Anonymous Says....

Utk makluman "aku otai" aku berada di tempat kejadian...so u tak perlu nk memperbodohkan mahasiswa...saya rase u xde pun tempat kejadian...if ade pun maybe u xtahu jalan citernya...ahaks..cian bdk yang berbasikal 2..bdk perempuan ( yg bw moto) tu dah minta maaf kat bdk 2..dia ckp mmg salah dia..dan dia minta maaf byk2..u xperlu nk wat citer baru..bukannyer u nk jadi pengarang novel...k.wat citer rekaan..

.
gravatar
Hakky Says....

bestnyer naik basikal.... Tak ajak pun budak2 Gm... pae basikal tu utk budak2 aspirasi je ke??? kate aspirasi tuk satu UKM..

Nasib baik dah join Berbasikal bersama GM hr tu..

.
gravatar
Nathalia Says....

hakky:: GM ada ajk Aspirasi basikal sme2 ke??klakar la korang ni.ske wat lawak bodoh.smpai aku xtau camne nak gelak dah.

aku otai:: kalo tak tau pape.mulut jgn cabul.takkan la bdk tu saja2 duk lnggar mtor tu.xpkir logik ke?akal n otak kan ada.Tuhan dh bg elok.guna sebaik mungkin.

.
gravatar
hantusoleh Says....

hahaha...klaka la otai tuh...
cam mak ketam ajar anak die jalan kedepan...huhuhu

pernah ke GM wat program panggil wisma aman?jgn nak kate korg x perlukan wisma aman...riadah pon leh jd demonstrasi...hehehe

apsal x kate ade org jalan kaki then die langgar lori yg tgh parking then org jalan kaki tu masuk hospital?hehehe...

.
gravatar
Jamilah bt Ku Ahmad Says....

dh bdak pompuan 2 x pandai bwak beskal...tp nk tnjuk gak kt org 1 malaysia la konon....dh x pandai brek terlanggar la plak org len...org 2 dh mnx maaf kira ok la...bukannya sombong mcm korg yg x pandai nk mnx maaf...hermmmm....igt la dunia ni hanya sekali...akhirat yg kekal selamanya...

.
gravatar
Anonymous Says....

salam keamanan..
pd yg xtau..tanye la yang tau..
cakap bdasarkan bukti, atas kesaksian sendiri..
xtau..tanye..bkan bcerita..
kalau nk dtanya..ramai yg nmpk coz benda tue brlaku dekat ngan bustop yg ramai org..
JGN NK SALAHKAN ORANG YANG XSALAH..
sian bdak bwk moto tue..da la dia xsalah..then dengan baik hati minta maaf..korg lak suke ati nk salahkan dia..
xpe2..KITA MNTA GENG ASPIRASI BG RESPON K..SILAKAN

.
gravatar
Nathalia Says....

hahaha
sape kata tak mnta maaf?
aku sndri mnta maaf kat bdk tu.
kalo bdk tu xingat tak tau la.

takde sape salahkan bdk tu.
die mmg kat situ.
dan bdk yg bwak basikal tu pun mmg nak elak.
tapi dh trlnggar bhgn blkang.
tak bleh salahkn sape2.
dua2 tak slh.

pasni kte wat prog,pnggil WISMA AMAN,FRU,POLIS dan sbagainya.
baru selamat & aman UKM.
ok kawan2?? =)

.
gravatar
Anonymous Says....

bagusnye wat riadah..nape x ajak student2 lain gak??? xkan jentera aspirasi jer...