Wednesday, January 14, 2009

Gempar!! SMS Ugutan kepada calon ASPIRASI

Posted on 7:20 AM by ASPIRASI UKM

Dalam baki masa yang ada sebelum tibanya hari pengundian MPP UKM bagi sesi ini, satu lagi peristiwa yang sememangnya agak menggemparkan kita semua telah berlaku.

Pada jam 2.00 pagi tadi, semua calon Aspirasi telah menerima SMS berbaur ugutan yang berbunyi begini:

“AMARAN KEPADA KAMU AGAR TIDAK BERTANDING PADA HARI KHAMIS INI KERANA KAMU TIDAK LAYAK UNTUK MENJADI PEMIMPIN MAHASISWA. JIKA KAMU INGKAR KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ATAS APA2 YANG BERLAKU PADA DIRI KAMU, KELUARGA KAMU DAN RAKAN2 KAMU YANG MERUPAKAN ANJING UMNO”

SMS ini di terima dari orang yang tidak dikenali dengan menggunakan talian Maxis, 0173027366,. Tindakan ini di lihat seperti satu usaha yang sama untuk menjatuhkan ASPIRASI seperti tahun - tahun lepas dimana pihak ASPIRASI mendapat ugutan dengan pisau dan bersama pisau tersebut adalah surat sokongan dari PAS.

Ugutan ini bertujuan untuk melemahkan semangat juang calon ASPIRASI dan sebagai satu bentuk perang psykologi yang agak keterlaluan. Tuduhan yang di berikan juga seperti tidak berasas.

Walau bagaimanpun, calon – calon ASPIRASI yang mendapat ugutan tersebut sebulat suara membuat laporan polis di Balai Polis Bangi dan Ibu Pejabat Polis Kajang.



Calon ASPIRASI sedang membuat laporan di balai Polis Bangi
Di hadapan Balai Polis Bangi
Laporan yang di buat di Balai Polis


Inikah cara mahasiswa/i kita?

Mahasiswa Agresif.. Mahasiswa yang sanggup buat apa sahaja agar hasrat dan cita – cita tercapai?

Ingatlah.. “Matlamat Tidak Menghalalkan Cara

Yang menjadi persoalan disini, siapakah DALANG UTAMA di sebalik ugutan ini?

Sehinggakan sanggup mempergadaikan nyawa manusia?

Lebih – lebih lagi tindakan ini dilihat untuk menghancurkan umat islam sendiri.. sedih..

Bagi Calon dan Jentera ASPIRASI, Teruskan Perjuangan, anggaplah ini sebagai satu cabaran yang menjadikan kita lebih CEKAL.

Fikirkan lah Mahasiswa/I UKM,
Jangan sampai terlambat dan menyesal..

Demi masa depan yang cerah..

Fikir – fikirkan lah…

19 Response to "Gempar!! SMS Ugutan kepada calon ASPIRASI"

.
gravatar
hantusoleh Says....

ye..betul..inilah politik kampus yg tidak sihat...tamak kuasa..ketagih pangkat..dahaga nama...

saya tidak menujukan kepada sesiapa...tapi,siapakah musuh kepada calon2 ASPIRASI INI??

musuh peribadi??semua calon aspirasi dpt msg...

saje2??nape hanya ASPIRASI sahaja yg dpt msg??

org ketiga???takkan pihak kedua tak terlibat...

sama2 kita fikirkan..
siapakah musuh ASPIRASI???

.
gravatar
Anonymous Says....

nak kata x betul, dah sampai pegi buat laporan polis..

tapi apa pun, mmg ugutan ini berbahaya..

biar polis selesaikannya..

.
gravatar
Anonymous Says....

anda tidak percaya ugutan ini??bg no tepon..saya tlg forward kan..

.
gravatar
Fireroll Says....

balai polis bangi ke balai polis bandar baru bangi?! gambar tu kat balai polis bbb....
rasanya sms tu dari pihak gmukm. diorg seakan-akan mcm terdesak sgt...

.
gravatar
Anonymous Says....

hmm,,
2la susah klw dh obses sgt,,
smp dh xigt mende2 len dh,,
sah2 la sms tuh dpd dorg,,
padahal, dak aspirasi xpnh pon nk msk camporkan hal2 bn, umno dan sbgnye,,
yg gm plax, dok sebok cte psl pas, pkr sume tuh,,
klw dh kemaruk sgt nk bpolitik,,
blaja rjn2, grad cpt2, pas2 join pe yg ko nk join,,
jgn nk nyusahkn ktorg yg mmg xnk sentoh lgsg psl mende2 nh,,
xpon,, xyah abeskn duit kjaan bg ko ptptn ke jpa ke,, gne jek duit sndri nk support ko blaja kt ukm nh,, pinjaman byk kt luar tuh,,
mntk jela duit kt pas ke pkr tuh,,
sng, xyah nk bising2 kt cni,,

.
gravatar
Anonymous Says....

hmm...betul...tp..mahasiswa tidak bodo..tu je saya nak ingt kan..dlm Malaysia kita ada undang2...jgn nak ikut kata hati sendiri...bkn dlm Malaysia sahaja...dlm UKM juga kita ada auku dan tatacara..so...harap hormatinya kalo nak org hormati anda..

jika anda tidak hormati org...org takkan hormati anda..apatah lagi menyanjung anda...dan menyokong anda...

.
gravatar
Haf Says....

aku rase korg abaikan je laa sms tu.laporan polis pon da buat kan...bek korg tumpu pd hari esok.korg kempen laa gila2 arini.xrmi yg tau esok nak ngundi tau.rumet aku laa ckp...

.
gravatar
boikot israel Says....

btol2..yg pnting skrg tumpukn ari esok..x smpai shari je lg..biase la kes ugut2 ni..manusia klu da terdesak,sggup halalkn ape care skalipun..

.
gravatar
Anonymous Says....

SEBAB KEBODOHAN MEREKA2 YANG TERDESAK NI LAH SANGGUP WT APA SAJE...DAH TAU NK KALAH TU, MULA R

.
gravatar
redghost Says....

salam . yang tu cite lain la . tu pasal kat kolej diorang . biase la klau ade konflik baru ade bnyak pandagan.biase la xsemua orang bersetuju dengan orang lain.same lak gak gan geng gm.ade gak konflik .ade jugak yang x sefahaman.hahahaaaa????

.
gravatar
Anonymous Says....

ak pon dapat thu mende ni dr calon tu sdiri....tp dunno sape yg sent....kn kt lm blog ni ad num telepon tu...mne2 yg pertikaikan dakwaan ni benar ke x...ko cek la sdiri num tu...ak cdangkn kt maxis centre ad kemudahan tu...name jer celik IT ng berintelek korang sume.....stop tuduh menuduh n stop polikan mende ni....POLIS ngah sisat...jgn lak kte semua bwt DETEKTIF CONAN kt cni k....so pe2 pon...hope sume wait n see.....jgn salahkn sesipe la wei.....terlajak dah lau nk undur lek ni....so go on ntok bsok k....hebohkn ESOK HARI MENGUNDI BG UKM,....RAMAI XTW NI>>.korang kempen2 jgk...bgtw la dieorang sume...ESOK MENGUNDI.....then hope sume dpat mentenreramkn jentera msing2...ASPIRASI @GM.....ak percaya mlm ni ng bsok mst HANGAT...msing2 nk tunjuk LAGAK....SO>>>kte pakat2 la tenteram kn diri k.......ws...!!!

.
gravatar
epong Says....

wawawawa... aspirasi jer comment???
gmukm.. comment cketttttttt...??

.
gravatar
Anonymous Says....

Relaks bro tak kira r GM ke antar ASPIRASI ke antar... No telepon ada... Polis boleh trace punya... kan sekarang semua nombor wajib berdaftar sebelum diaktifkan....

Skarang sapa rasa Kerajaan BIJAK....

.
gravatar
Anonymous Says....

Biar polis tentukan. Jangan buat fitnah pd mana2 pihak. Kt ada polis utk siast.

Tp ak rs kan.Org yg msg tu, org bodh.Sebb mana ad ugutan nak tarik diri slps hari penamaan. Cb check buku tatacara MPP. Bab hari penamaan calon dan keesahan pencalonan.

Tp ak rs ni satu konspirasi daripad pihak tertntu. Aws kpd gm dan Aspirasi. Jgn saling fitnh mnftnh. Kita ad Akta FItnah 1957. So, terlajak prhu blh diundur, terlajak kata, buruk padahnya

.
gravatar
fazly ramal Says....

GMUKM pengecuttttttttttt BANGANGGGG!!

Kalau berani jumpa laa wehh..

apa main ugut2 calon orang nih...??

korang kena tarbiah kat Markas Teras Jernang tu ni ke hasil dia??

Bai'ah korang bersumpah untuk berjihad tuh nih ke caranya????

HALALKAN SEMUA BENDA SEMATA-MATA SEBAB NIAT YANG BAIKLAH KONONNYA??

aku marah sebab korang semua Melayu..korang semua Islam..tapi perangai mcm ni...!!

aku sedih tgk bangsa aku macam korang nih!!

korang nih memang BANGANG,gm!!takde bahasa yang baek dah aku leh ckp ka korang ni..DASAR PERJUANGAN PEMBANGKANG YANG BANGANG!!

PS: maaf kpd admin blog ini kerana pngunaan bahasa begini,sy hrp admin faham,sy benar2 kecewa melihat perangai GM. maaf.

fazly _ sg ramal

.
gravatar
Anonymous Says....

ayat x boleh blah..

rileks r b bro/bri...

wa rasa tu fitnah..

aspirasi bukan btol pon...

hahahaahahaha

.
gravatar
Anonymous Says....

inikah yg dikatakan gm yg memperjuangkan Islam????

bak kata nabil...
lu pikir la sniri...

.
gravatar
Anonymous Says....

salam.sekadar berkata2.tidak menyokong mana2 pihak.sekadar meminta mana2 pihak yg berkuasa,kurangkan HIBURAN,perbanyakkan majlis ILMU.sarjana muda seharusnya di limpahkan dgn ilmu.bukannya hiburan dari pagi sampai ke malam.tidak salah berhibur.asalkn seimbang.pada yg terkesima dalam blog nie,henti2kanlah.tiada gunanya..aktualisi kendiri yang tidak tentu,bercelaru,konflik..beginikah pemikiran seorang mahasiswa...sarjana muda? bergaduh sesama sendiri..ianya memalukan.penuntut dari luar,geleng kepala.