Monday, January 12, 2009

KEMPEN GM DI KIY TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN

Posted on 5:24 AM by ASPIRASI UKM




BANGI,11 JANUARI:Ternyata berita mengenai kempen GM yang kononnya hebat hanyalah khayalan semata. Semalam harapan GM untuk berkempen di Kolej Ibrahim Yaakub tidak mendapat sambutan daripada penghuni KIY

18 Response to "KEMPEN GM DI KIY TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN"

.
gravatar
pro aspirasi Says....

Dengar khabar,esok GM nak berkempen di KBH pula..
adakah situasinya sama??

adakah GM akan mengeluarkan kenyataan bahawa semua pelajar diugut supaya tidak turun mendengar kempen GM di KIY??

kita tunggu dan lihat..

.
gravatar
Anonymous Says....

hihi..
terkena gak la dak2 gm nih...
nk kate xwat announcment...da wt da...
tp bdk2 xtrun gak...
ish3...
cian...
xper la calon2 GM...
lain kali cube lg...
all da best!!

.
gravatar
pejalan kaki Says....

td..sy g xcls...
kt fst..
on the way 2...
sy nampak la byk betul kertas2 yang ditaburkan di tepi2 jalan..
aik..main tbur je ke??
di kertas tu ader tertulis pro mahasiswa..and gambar anuar ibrahim...
sy sebagai ahli kelab pencinta alam rasa agak marah dan kecewa dgn adanya pihak yang bersikap buruk terhadap alam..ish3...

save the world...
save our ukm!!

.
gravatar
DeViLbAt Says....

hahaha... GM nak g KBH lak...
biar btl... wakaka... jgn jd kat KIY sudey.. wakaka

.
gravatar
Alifah Amelya Says....

x tahu apa silapnya GM semasa berkempen di KIY
mungkin kebetulan malam minggu ada perlawanan bola di mapley
jadi tiada orang di kolej

saya cadangkan kepada GM supaya memberitahu atau meminta izin dengan tuan rumah seperti pengetua atau JAKSA kolej terlebih dahulu atau buat temujanji sebelum datang berkempen
bak kata pepatah orang berbudi kita berbahasa
kalau datang redah macam tu saja memanglah tak dilayan
setiap rumah berbeza ragamnya
kita kena ikut ragam tuan rumah
bukan suruh tuan rumah ikut ragam kita
masuk kandang kucing mengiau; masuk kandang ayam berkokok
(pepatah yg dimodified)

apa pun, semoga berjaya dengan kempen anda wahai rakan2 GM

Ingat, anda berkempen selangkah
Aspirasi akan maju dua langkah dari anda
Hidup Aspirasi!!

.
gravatar
Anonymous Says....

ala..kat uo isnin malam ade malam manifesto...tp utk bdk2 uo je dtg...kang mesti takder gak...sebab gm dtg...mesti uo kosong kan malam nie..sebab dak2 gm dtg..tp aku rase kedatangan aspirasi akan menyelamatkan uo dengan kehadiran mahasiswa...semoga berjaya uo...

.
gravatar
Anonymous Says....

kbh:

pg ni byk kertas2 di ruang pejalan kaki...bersepah2....student2 dgn selambanye pijak kertas2 tu...haha...mungkin nasib gm juga spt kertas2 itu masa PRK nanti...huhuhu..

rakan2 gm ni x ingt kot dulu mse diorg masuk ukm sape yg jaga kebajikan diorg tu...

anyway.peace to all... ASPIRASI MY INSPIRATION....

.
gravatar
hantusoleh Says....

saya ada satu cerita...mari kita sama2 dengar...

ada seorang calon nie..masa penamaan calon...beliau tak layak(tak cukup syarat) utk menjadi calon utk PRK tahun ini...

dengan yakinnya beliau pergi berjumpe pihak urusetia utk merayu..memohon utk dapatkan juga kerusi itu..(skrg kerusi itu tiada calon dari mane2 pihak)..sebab beliau yakin yg beliau boleh menang (mudah kononnya)...

cube kira bayangkan n renungkan...andai kata urusetia membenarkan beliau...mesti pihak calon itu bangga kerana dapat menang mudah tanpa bertanding...mesti heboh sane sini...

cube pula..kita bayangkan...andai calon itu dari pihak ASPIRASI...mesti dituduhnya JPPel bersubahat...kawan syaitan...tali barut...aspirasi boneka JPPel...

kite pertimbangkan cerita ini same2 ye...ini adalah kenyataan...bukan dibuat2...

kenapa utk mendapatkan kuasa...mereka sanggup menjemput pihak urusetia utk bersubahat??utk kepentingan mereka,sanggup mengetepikan apa yg mereka cakapkan selama ini...TELUS..

dimanakah ketelusan mu wahai saudaraku ketika itu??adakah anda sudah kehilangan Iman sementara itu??ingatlah rakan2 ku...

TELUS...TELUS...TELUS...

.
gravatar
iPiN Says....

"saya cadangkan kepada GM supaya memberitahu atau meminta izin dengan tuan rumah seperti pengetua atau JAKSA kolej terlebih dahulu atau buat temujanji sebelum datang berkempen
bak kata pepatah orang berbudi kita berbahasa
kalau datang redah macam tu saja memanglah tak dilayan
setiap rumah berbeza ragamnya"

kalau dengan cara itu GM akan dapat berkempen secara adil, rasanya dah lama GM buat..

Sepanjang 3 tahun saya bergelar mahasiswa dan pernah 3 kali melalui fasa prk ni di UKM dulu, rasa tiada istilah adil sewaktu berkempen macam tu..macam mana pun GM buat, pihak universiti atau kolej yang ditunjangi pro aspirasi ttp tidak akan benarkan..ambil sahaja sikap menakut2 kan mahasiswa sebagai contoh.Kalau kaedah pemikiran sempit macam ni pun masih wujud,agak2 benda2 lain macam mana?

Anda boleh lihat sahaja perubahan2 yang telah berlaku dalam peraturan kempen semenjak kekalah pro mahasiswa beberapa tahun dahulu berlaku, telah byk perubahan dibuat untuk memenangkan sebelah pihak..

Lgpun bagi sesiapa yg tahu apa itu fasa kempen(bg yg x tahu sila la rujuk buku tatacara-tatacara pemilihan MPP 2008) perkara macam ini mmg x sepatutnya berlaku..oleh itu bukalah minda dan dada..adakah anda masih ingin menjadi seperti budak sekolah yg mengharpkan pihak universiti dalam segala2 nya..?

.
gravatar
Alifah Amelya Says....

mari dengar kata saya pula

cerita akan menjadi dongeng dan lagenda sekiranya tidak disertakan dengan bukti dan fakta

cerita akan menjadi khabar angin sekiranya yang menyampaikan cerita itu mendengarnya dari org lain dan bukan melalui kajian atau penelitian

cerita akan menjadi fitnah sekiranya apa yang disampaikan itu adalah palsu dan boleh menjatuhkan maruah atau reputasi seseorang atau organisasi


renung-renungkanlah

Hidup Aspirasi!!

.
gravatar
Alifah Amelya Says....

Saudara/i iPiN,

melalui kefahaman saya, semasa GMUKM berkempen di KIY semalam, pihak JAKSA KIY telah membuat pengumuman utk memanggil pelajar turun ke foyer. Kalau tidak silap saya, Pengetua KIY sendiri juga ada membuat pengumuman menggesa pelajar turun. Jadi, di mana berlaku ketidak-adilannya?
Menjadi kebiasaan pada malam hujung minggu utk beristirehat atau bagi mereka yg tinggal berhampiran, mereka akan pulang ke rumah berjumpa ayahanda dan bonda.
Tidak cukup teluskah apabila pihak JAKSA membuat pengumuman bagi pihak anda untuk memanggil pelajar turun?
Adakah KIY menghalang anda untuk berkempen?
Yang saya nampak pihak GMUKM kurang teliti semasa memilih masa utk datang berkempen di kolej kediaman. Mungkin GMUKM perlu perbaiki aspek itu daripada menuduh yang bukan2

.
gravatar
Anonymous Says....

Hahhahaha!!! bodoh panya calon.. mungkin sbb tu org tak dengar

.
gravatar
Anonymous Says....

ala...tyme kempen jerk camni...nati prk senyap la...hopefully x la...byk manifesto2 yg dijanjikan

.
gravatar
pemerhati Says....

salam...
dh 4 thn di bumi ukm...politik ukm xpernah surut dr kekecohan...knape xbersatu je perjuangkan nasib mahasiswa ukm....bertandinglah secra adil....yg menang belum tentu boleh memimpin klu salah carenye...biar semua pelajar ukm diberi peluang mengundi scr adil tanpa campur tngn pihak lain...kempen mn2 pihak sekalipn biarlah dijalankn scr adil tanpa cmpur tngn HEP, pengetua kolej, felo, jaksa n lain2....sy pn jaksa jgk dulu tp benarkan mn2 parti masuk berkempen scr sm rata....pucuk pimpinan ukm skrg makin hambar...di mn pemimpin2 yg berkaliber seperti yg dilaung2kn semasa berkempen....xsm dgn barisan kepimpinan 3 thn lps...dedikasi, berkaliber, berhemah...adik2 yg baru nk mengundi plh la calon2 yg anda rasa layak utk memimpin ukm d masa hdpn...kembalikan kegemilangan PMUKM seperti 3 4 thn lps...kwn2 sy pn ramai yg jd pmukm saban thn...yg menang belum tentu boleh memimpin...perjuangkn la nasib mahasiswa bkn nasib parti or diri msg2...selamat berkempen...

.
gravatar
hantu baik Says....

to pemerhati...

saya nak tambah..kalo sebut pasal campur tangan..bukan sahaja itu..tapi harap elakkan campur tangan pihak LUAR UKM..

kenapa perlu libatkan politik luar...ini bumi kita..nape perlu cemari dengan propaganda di luar??

.
gravatar
acHap Says....

"saya cadangkan kepada GM supaya memberitahu atau meminta izin dengan tuan rumah seperti pengetua atau JAKSA kolej terlebih dahulu atau buat temujanji sebelum datang berkempen
bak kata pepatah orang berbudi kita berbahasa
kalau datang redah macam tu saja memanglah tak dilayan
setiap rumah berbeza ragamnya"

kalau dengan cara itu GM akan dapat berkempen secara adil, rasanya dah lama GM buat..

Sepanjang 3 tahun saya bergelar mahasiswa dan pernah 3 kali melalui fasa prk ni di UKM dulu, rasa tiada istilah adil sewaktu berkempen macam tu..macam mana pun GM buat, pihak universiti atau kolej yang ditunjangi pro aspirasi ttp tidak akan benarkan..ambil sahaja sikap menakut2 kan mahasiswa sebagai contoh.Kalau kaedah pemikiran sempit macam ni pun masih wujud,agak2 benda2 lain macam mana?

Anda boleh lihat sahaja perubahan2 yang telah berlaku dalam peraturan kempen semenjak kekalah pro mahasiswa beberapa tahun dahulu berlaku, telah byk perubahan dibuat untuk memenangkan sebelah pihak..

Lgpun bagi sesiapa yg tahu apa itu fasa kempen(bg yg x tahu sila la rujuk buku tatacara-tatacara pemilihan MPP 2008) perkara macam ini mmg x sepatutnya berlaku..oleh itu bukalah minda dan dada..adakah anda masih ingin menjadi seperti budak sekolah yg mengharpkan pihak universiti dalam segala2 nya..?

kepada iPiN,,

pnh dgr x konsep,,
dak2 dtg braye,, tp tuan rumah xbg masok?? sukati dia la kn??
pe hak dak2 tuh nk pertikaikn, npe tuan rumah xbg msk?? tuh rumah dia, bkn rumah ko,,
sukati nk bwt kecoh,, 2la dia, mke xtaw malu,, kuasa mutlak tertakluk kpd pengetua sepenuhnye,, jgn berangan ko nk tentang pengetua,, igt ko tuh spe?? klw nk gm mng, jd relevan la,, jgn nk membabi buta dlm sume perkara,, igt, kte mahasiswa, msk ukm sbb terpilih,, tp terlampau taksub dgn dunia politik berhaluan kiri,, susah,, nk kte bodo, dpt msk ukm, nk kte pandai, xbley nk pk pjg,, sshla,,
xtaw nk kate ape,,

.
gravatar
Anonymous Says....

btul2, asal takde org je, salahkan jaksa..
klu aku la jaksa tu, bapak bengang gle rase, penat2 kite nak tlg dieorg, senang2 je dieorg cakap camtu..
nak bagi kenyataan pape pk la dulu..